Gezondheidscentra Haarlemmermeer

Gezondheidscentra Haarlemmermeer

Klant:
Gezondheidscentra Haarlemmermeer

Bedrijfstak:
Gezondheidszorg

Directeur:
Marijke 't Hart

Oplossing:

Optimalisatie telefonische bereikbaarheid. Een kostenverlagende oplossing en meer service voor eerstelijnszorg.

Stichting Gezondheidscentra Haarlemmermeer heeft als doel de patiënt snelle en kwalitatief goede zorg te bieden. Marijke ’t Hart: “Snelle hulp kan van levensbelang zijn. Een goede bereikbaarheid van onze centra is dan ook essentieel. De telefooncentrale moet hierop afgestemd zijn. Op advies van ERON zijn de oude centrales vervangen door nieuwe voor alle drie de centra. Door de ingebouwde menustructuur worden de doktersassistenten ontlast in de piekuren. De spoedgevallen komen via een andere lijn binnen. Variabele voicemailboodschappen kunnen ingesteld worden al naar gelang de situatie. Ook is het aantal wachtenden eenvoudig te zien voor de assistenten. Dit bevordert de samenwerking in de groepspraktijk.

Met deze oplossing beschikken onze gezondsheidscentra over een betere bereikbaarheid en serviceverlening naar hun patiënten. “De bereikbaarheid is sterk verbeterd. De wachttijden van de patiënt zijn ingekort. Ik ben blij met de samenwerking met ERON. Zij zijn oplossingsgericht en schakelen snel.”

Met de installatie van de nieuwe centrale zijn de huidige en toekomstige wensen gewaarborgd. Indien gewenst kunnen gesprekken worden opgenomen en kunnen de drie locaties aan elkaar gekoppeld worden. Marijke: “Dat is nu nog niet nodig, maar ik vind het prettig dat deze oplossingen wel mogelijk zijn. De Inspectie voor de Gezondheidszorg kan strengere eisen gaan stellen. In samenwerking met ERON ben ik daarop voorbereid."